به وب سایت اتوبار و باربری آبشناسان بار خوش آمدید


اتوبار و باربری آبشناسان بار


ارسال کالا با کانتینر

موضوعات مرتبط با حمل و نقل و حمل بار و کالا و لوازم و اثاثیه و بسته بندی حرفه ایی بار با اتوبار و باربری آبشناسان در تهران و سایر نقاط ایران : حمل بار و کالا با کانتینر به صورت های مختلفی همچون دریایی ، زمینی یا هوایی ، عامل مهمی است که هزینه های آن در رقابتی کردن فروش کالا تاثیر مستقیم دارد و کاهش هزینه حمل و سرعت انتقال و حمل کالا، یکی ازهدف های اساسی مدیران اقتصادی هر جامعه می باشد. حمل و نقل کانتینری در اتوبار و باربری آبشناسان به شیوه مدرن و امروزی بیش از 30 سال است که رواج دارد. داستان رواج استفاده از کانتینترهای متحرک بعد از اولین استفاده‌ از آن در 30 سال پیش، به سرعت راه پیشرفت را در پیش گرفت. طولی نکشید که استفاده از کانتینرها برای حمل بار اولویت اصلی تجارت شد. به طوری‌که در عرض کم‌تر از بیست سال به جایی رسید که بیش از ۵۰ درصد از حمل بار از طریق حمل و نقل زمینی انجام شد، و این رقم مربوط به کشنده های مخصوص کانتینرهای باری است.

درست است که بسته‌بندی و حمل‌و‌ نقل لوازم و کالا از گذشته‌های بسیار دور مرسوم بوده اما زمانی که جعبه مخزن مدرن را توسعه دادند،‌ تازه این نکته روشن شد که کانتینر حمل‌و‌نقلی که برداشته و جابه‌جا شود می‌تواند بسیار ساده‌تر و سریعتر عمل کند. دوست دارید علتش را بدانید؟ ساده است، چون در این‌صورت بار شما از طریق همین کانتینر مستقیما به وسیله نقلیه منتقل شده و نیازی به بارگیری مجدد محموله نبوده و از صدمه دیدن وسایل و کالا هنگام بارگیری و تخلیه در داخل کانتین جلوگیری می شود. بنابراین از آن‌جا که کانتینرها می‌توانند بین کامیون‌ها جابه‌جا شوند، در کل پروسه تدارکات و حمل بار بسیار راحت‌تر و کارآمدتر شد.

مزایای حمل بار کانتینری اتوبار و باربری آبشناسان:

مزایای متعددی می‌توان برای حمل بار کانتینری برشمرد که افزایش بهره‌وری می باشد. به همین دلیل است که حمل و نقل کانتینری ایزو متداولترین روش حمل و نقل برای محافظت از محیط زیست تلقی می‌شود. چرا که با توجه به موارد ذکرشده، در این حالت تولید گازهای گلخانه‌ای کمتر تولید می شود. سوخت‌های فسیلی مصرف نمی‌شوند، ترافیک به وجود نمی‌آید. امنیت حمل کالا وجود دارد و در آخر چرخ صنعت تندتر از همیشه می‌چرخد.

انواع و ابعاد استاندارد کانتینرها در حمل و نقل اتوبار آبشناسان:

در حمل بار کانتینری انواع مختلفی در اندازه‌های متعدد وجود دارد که هریک کاربرد مخصوص خود را دارند.‌ چند نمونه از انواع کانتین ها می‌توان به کانتینر بی‌سقف، کانتینر یخچال‌دار، کانتینر تخت و … اشاره کرد که هریک در ابعاد مختلف استاندارد وجود دارند. برای انتخاب یک کانتینر مناسب علاوه بر توجه به کاربرد مورد نظر، در عین حال زیبایی ظاهری نیز می تواند مورد توجه باشد. مبحث حمل بار با کانتینر در اتوبار و باربری آبشناسان به چند بخش که در زیر مشخص شده تقسیم می شود که به مرور هر بخش را دریک پست بروز می کنیم.

اهداف یادگیری حمل بار آبشناسان:

* آشنایی با اینکه حمل باکانتینر دارای چه مزایایی می باشد و شناخت انواع مختلف آن

* آشنایی با شیوه های تخلیه و بارگیری در کانتینر

* آشنایی با انواع کشنده های مخصوص حمل کالا با کانتینر

* آشنایی با خسارت وارده به کانتینر

* آشنایی با ترمینالهای کانتینر در مبادی ورودی ایران

 

آشنایی با اینکه حمل با کانتینر دارای چه مزایایی می باشد و شناخت انواع مختلف آن

پیشرفت تکنولوژی در زمینه حمل و نقل باعث گردیده تا متصدیان حمل و نقل تمام سعی و کوشش خود را بکار برند تا محمولات سریعتر و سالمتر به مقصد برسد.یکی از این پدیده ها که باعث تسهیل حمل و نقل بین المللی می گردد حمل کالا بوسیله کانتینر( Container)است.اصولا استفاده از کانتینر از اواسط دهه ۱۹۶۰ رایج گردید.اصولا کانتینرهای استاندارد از سال ۱۹۶۵ به بعد وارد بازار حمل و نقل گردیده و مورد استفاده قرار گرفت و باعث شد تا هزینه های حمل و نقل و بسته بندی کاهش پیدا کند. استفاده از کانتینر در بسته بندی حرفه ایی بار آبشناسان تهران امکان حمل انبار به انبار را بهتر ممکن می سازد.در سیستم حمل و نقل٬ اگر بتوان تعداد دفعات بارگیری و تخلیه کالا را بصورت واحدهای پراکنده کاهش داد٬ ضمن سرعت بخشیدن به کار تخلیه و یا بارگیری ٬کالا با آسیب کمتری بدست صاحبان آن خواهد رسید.حمل با کانتینر آبشناسان بار این را ممکن می سازد تا واحدها و بسته های زیادی را در کانتینر قرار داده و در واقع بارهای متعددی را بصورت «یک پارچه» (Unitization )در آورد.

*اینک ضمن بررسی مختصر مزایای حمل با کانتینر اشاره ای هم به مزایای یک پارچه سازی خواهیم نمود.

۱-مزایای حمل با کانتینر

۱-۱ کاهش خسارت ناشی از شکستگی ٬ خراب شدن یا سرقت مورد بیمه

۲-۱ کاهش هزینه های بسته بندی ٬ تخلیه و بارگیری کالای مورد بیمه

۳-۱ حمل یکجای مورد بیمه در کانتینر با توجه به ظرفیت آن

۴-۱ حمل با کانتینر امکان تحویل کالا را از محل تولید به مصرف ممکن می سازد(Door to Door )

۵-۱ حمل با کانتینر سرعت کار بار گیری و تخلیه را افزایش می دهد.

۲-مزایای یکپارچه سازی کالا در حمل با کانتینر

۱-۲ حذف جابجایی سنتی کالا از سیستم حمل و نقل

۲-۲ حداکثر بهره گیری از فضای مفید وسایل حمل

۳-۲ تسهیل در آماده سازی ناوگان برای عملیات بارگیری و تخلیه

۴-۲ ممانعت از بارگیری اضافی(Over storage) در وسیله حمل

۵-۲ ایجاد ایمنی و تعادل بهتر و سریعتر

۶-۲ کاهش مبادله اسناد مربوط به کالا که باعث وقفه و صرف وقت در عملیات بارگیری و تخلیه می گردد.

اصولا سیستم حمل و نقل بین المللی کلیه این کوششها و مساعی را بدین جهت مبذول می دارد که بتواند از سرمایگذاریهای انجام شده در این سیستم بهترین بهره برداری را بنماید. بسیاری از کارشناسان اتوبار و باربری آبشناسان براین عقیده اند که پیدایش کانتینر در واقع همان انقلاب تکنو لوژیکی در صنعت حمل و نقل بوده است.«اگر فرض کنیم حمل کالا بوسیله کانتینر اتفاق افتاده و تمام شده باشد ٬ توسعه آن هنوز ادامه داردو در دهه آینده با سرعت زیادتری شکل تکمیلی خود را طی میکند و مسیر های جایگزینی ٬ تغییر در توازن کالا های وارده و صادره و نوع تکنو لوژی و عملیات مورد بهره برداری از جمله عواملی است که ریسک سر مایه گذاری این سیستم را بالا می برد.در مورد کشور ایران ابتدا باید بررسی کرد که چند درصد از مبادلات بین المللی کشور را کالاهای قابل حمل با کانتینر تشکیل می دهد و سهم فعلی مبادله کالا با کانتینر چه فاصله ایی با این درصد از مبادلات دارد؟ جالب است بدانیم که کانتینر بعنوان محفظه ٬ متعلق به خط حمل و نقل است یا این خط آن را از مالکش اجاره کرده است. باید در هر مسیر تجاری محاسبه شود که تعداد دفعاتی که کانتینر از مبداء اولیه پر شده و پس از تخلیه در مقصد نهایی٬ به مبداء اولیه باز می گردد چند بار در سال است».

۳-انواع کانتینر

همانطور که قبلا اشاره کردیم٬کانتینر ها از بدو پیدایش خود ٬ یعنی حدود نیم قرن قبل تاکنون تحولات ساختاری فراوانی را پشت سر گذاشته اند. کانتینرها برای باربری ابتدا از چوب ساخته می شد که هنوز نوع چوبی آن وجود دارد. امروزه اغلب کانتینرها برای اتوبار و باربری و حمل باراز آهن ساخته شده است. کانتینر هایی از فایبر گلاس هم ساخته شده که ضمن مقاوم بودن بسیار سبک و جابجایی آن آسانتر است.در سالهای اخیر کانتینر هایی از جنس آلومینیوم به بازار عرضه شده که بسیار مقاوم و سبک است.کانتینر های یخچالی دارای اسکلت دوجداره هستند و به همین دلیل درجه حرارت را ثابت نگه می دارند و بدین طریق از فاسد شدن محصولات و مواد غذایی جلوگیری می شود.

 

تولید و ساخت کانتینر ها ضمن اینکه از استانداردهای بین المللی تابعیت می کند باید براساس معیارهای سازمان بین المللی استاندارد باشد.کانتینر ها را می توان از نقطه نظر ابعاد ٬ وزن٬ اندازه طبقه بندی نمود. مشخصات کانتینر ها ازنظر علامت ,ابعاد,وزن خالص,طول,عرض و ارتفاع انواع متفاوتی از کانتینر تولید می شود که برای مصارف گوناگون در شبکه حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد. البته کانتینر هایی با ارتفاع خیلی بیشتر وجود دارد.

 

کانتینر هایی که با در نظر گرفتن استاندارد تولید می شوند عبارتند از:

۱-۱-۳ کانتینر برای حمل کالای متفرقه

۲-۱-۳ کانتینر های بسته

۳-۱-۳ کانتینر های روباز

۴-۱-کانتینر هایی بغل باز شو

۵-۱-۳ کانتینر هایی که رو و بغل آنها باز است

۶-۱-۳ کانتینر هایی که رو ٬ پهلو و پشت آنها باز است.

۲-۳ کانتینر های مخصوصی که دارای کنترل درجه حرارت هستند.

۱-۲-۳ کانتینر های یخچالی

۲-۲-۳ کانتینر های عایق دار کانتینر های حرارتی

۳-۳ کانتینر های مخزنی کانتینر های مخصوص حمل مایعات عکس

۲-۳-۳کانتینر های مخصوص حمل گاز فشرده

۳-۳-۳ کانتینر های مخصوص حمل کالای فله

۴-۳ کانتینر های کفی

۵-۳ کانتینر های داری تهویه کانتینر های سوپر رک

 
 
 
 
 

شما می توانید برای انتقادات و پیشنهاداتتان با ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان

۰۹۱۰۶۸۹۹۴۴۶