اسباب کشی بی دردسر!

اتوبار آبشناسان | ۲۲۱۴۹۰۶۵ – ۴۴۳۰۰۱۹۵.. اتوبار آبشناسان با سالها تجربه در امر بسته بندی و جابجایی لوازم منزل ، ادارات و شرکتها … اتوبار و باربری |آبشناسان …

نقل مکان به خانه جدید شاید چیزی نباشد که بتوان اسم آن را یک سرگرمی مهیج گذاشت. کلیه افرادی که درگیر اسباب کشی می شوند با یک سری استرس ها و درگیری ها دست و پنجه نرم می کنند که گریز از آنها کار ساده ای نیست. باید ببینید چقدر زمان در اختیار داشته و قصد دارید با وسایل خود چه کار کنید. در زیر نکاتی را به شما آموزش می دهیم که با توجه به آنها هم در وقت و هم در هزینه هایتان تا حد بسیار زیادی صرفه جویی شود.

۱- برنامه ریزی

اگر برنامه ریزی نداشته باشد مجبور می شوید زمان بیشتر و هزینه های بالاتری نسبت به آنچه که از قبل پیش بینی کرده اید پرداخت کنید. خیلی از مردم نمی دانند که باید از کجا شروع کنند و این کار را چگونه انجام دهند. شما باید بهترین راه و سریع ترین راه را انتخاب کنید. فراموش نکنید که حتی یک برنامه ریزی محدود خیلی بهتر از بی برنامگی است.

۲- زمانبندی

قبل از هرگونه اقدامی می بایست روز اسباب کشی را تعیین کنید. با این کار تکلیف خیلی چیزها روشن می شود. با استفاده از یک برنامه زمانبندی مدون متوجه می شوید که چه وسایلی را در چه زمانی بسته بندی کنید. اگر این امکان را داشته باشید که ابتدا اسباب های غیر ضروری را جمع آوری کرده و در خانه جدید قرار بدهید و به مرور زمان فرصت پیدا کرده و آنها را بچینید، خیلی بهتر است.

۳- باز سازی

اگر خانه جدید نیاز به بازسازی یا مرمت های جزئی دارد می بایست پیش از اسباب کشی این کار را انجام دهید. برای انجام هرگونه عملیات تعمیری باید مکان مورد نظر را تخلیه کنید، بنابراین برای جلوگیری از دوباره کاری کلیه این امور را پیش از اسباب کشی انجام دهید تا مجبور نشوید مجدداً مبلمان و اثاثیه را جمع کرده و خودتان را به دردسر بیندازید. رنگ کردن خانه هم جزء همین موارد است؛ کارهایی را که خودتان به تنهایی از عهده انجام آنها برنمی آیید را به متخصصان واگذار کنید. با یک پیمانکار محلی قرارداد ببندید و از او درخواست کنید تا اینکار را برایتان انجام دهد. در همین حال به کارهای دیگرتان رسیدگی کنید.

۴- بسته بندی

بسته بندی و جمع و جور کردن کلیه وسایل نیز یکی از نکات کلیدی در زمینه اسباب کشی است. چیزهایی را که لازم ندارید با خود بار نکنید. هر چقدر اسباب و اثاثیه شما کمتر و سازمان یافته تر باشد کارتان هم کمتر خواهد شد و نه تنها در اسباب کشی بلکه در مرتب کردن وسایل و چیدمان خانه جدید نیز سریعتر پیش می روید. ببینید واقعاً به چه چیزهایی نیاز دارید و چه چیزهایی هیچ وقت به کارتان نمی آیند. حتماً روی یک اتیکت اطلاعاتی در مورد وسایلی که درون جعبه قرار داده اید بنویسید و روی جعبه بچسبانید. باور نمی کنید که این کار در موقع باز کردن جعبه ها چه کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

۵- فراهم نمودن مقدمات بسته بندی

می توانید از سوپر مارکت، رستوران ها، و یا مغازه های اطراف در خواست کنید تا جعبه در اختیار شما قرار دهند. همچنین مراکزی هستند که جعبه هایی برای فروش دارند و با مراجعه به آنها میتوانید به میزان نیاز خود برای بسته بندی جعبه تهیه کنید. از جمله سایر وسایل مورد نیاز برای بسته بندی می توان به چسب پهن برای بستن درب جعبه ها، و ماژیک برای نوشتن نام کالا روی جعبه اشاره کرد. همچنین به مقدار زیادی روزنامه هم نیاز پیدا می کنید. ظروف و وسایل شکستنی را در روزنامه بپیچید و سپس داخل جعبه قرار دهید تا آسیبی به آنها نرسد.

محوطه ای از خانه را خالی کنید تا جعبه هایی را که بسته بندی می کنید به صورت موقتی در آن جا قرار دهید. ابتدا کار بسته بندی را از ظرف و ظروفی شروع کنید که به ندرت و در مواقعی که مهمان دارید از آنها استفاده می کنید. کل ظرف ها را درون جعبه قرار دهید و فقط چند عدد ظرف برای مصرف محدود روزانه بیرون بگذارید. بعد نوبت به لباس ها می رسد. لباس هایی که استفاده نمی کنید و مربوط به فصول دیگری هستند را جمع کنید و سایر لباس هایی را دیگر هیچ وقت قصد استفاده از آنها را ندارید به نیازمندان اهدا کنید. پتو و لحاف و وسایل خواب را نیز می توانید پیشاپیش جمع کنید. همچنین وسایل دکوری، تابلوها، و هر چیز دیگری که به طور مکرر از آن استفاده نمی کنید را جمع کنید.

۶- تعویض مبلمان

برخی مبل ها هستند که واقعاً ارزش جابجایی را ندارند و زمان اسباب کشی شاید بهترین موقع برای تعویض مبلمان و خرید مبل جدید باشد. این کار را برای تختخواب، صندلی ها و میزها نیز می توانید انجام دهید. اگر قصد هرگونه تغییر دکوراسیونی را دارید بهتر است حداقل یک هفته قبل از زمان اسباب کشی وسایل جدید را سفارش بدهید تا اسباب و اثاثیه جدید در زمان مناسب برای شما ارسال شود.

۷- کسب اطلاع در مورد خانه جدید

ابتدا آدرس محل سکونت جدید و شماره تلفن خانه خود را حفظ کنید. همچنین مغازه های لازم مثل خوار و بار فروشی، میوه فروشی، داروخانه، درمانگاههای نزدیک محل زندگی خود پیدا کنید تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید احتیاجات خود را برآورده سازید. بد نیست قبل از ساکن شدن چرخی در محله بزنید تا هم با کوچه ها و مغازه های اطراف آشنا بشوید و هم با هم محلی جدید خود. پیشاپیش برای تعویض آدرس رسید ها و قبض های ارسالی نیز اقدامات لازم را بعمل آورید.

شروع زندگی در یک فضای جدید هیجان انگیز است، البته شاید قدری کار داشته باشد، اما اگر تمامی نکاتی را که در بالا به آنها اشاره کردیم در نظر بگیرید خیلی زود جاگیر می شوید و دیری نخواهد گذشت که به محل جدید سکونت خود عادت خواهید کرد. هرچقدر سریع تر وسایل را مرتب کرده و در سر جای خود قرار دهید، به همان اندازه نیز سریعتر می توانید از زندگی در خانه جدید خود لذت ببرید.

 
 
 
 
 

شما می توانید برای انتقادات و پیشنهاداتتان با ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان

۰۹۱۰۶۸۹۹۴۴۶